pátek 13. listopadu 2009

Proměna Van(y)u na Camprvan(u)

Po práci legraci a abychom si neničili záda již tak dost zhuntovaná dřinou na kiwi a spaní na složených sedačkách (Northland) a vůbec abych se nenudil a nemotal se v kuchyni s nemístnými dotazy, co bude k večeři a kdy už to bude, že mám hlad. Jsem byl vyhnán abych teda taky přispěl k obecnému blahu a to něčím hmotným.
A to postelí do naší milované Luciny. Nákup potřebného materiálu už sám o sobě byl zkouškou naší čenglish a mezilidského fungování vůbec. Něco jako úhelník (myšleno kus plechu ohnutého do pravého úhlu s otvory pro vruty) je u protinožců věc naprosto neznámá, proto je konstrukce poněkud mohutnější než konstruktér (tedy se vší skromností já, že) původně zamýšlel (viz. Fota). Ála prokázala v pravdě Českého ducha a mimo to, že splašila desky (mírně kazové) za dvacetinu původní ceny, tak ještě vymámila ze zjevně již zoufalého prodavače dřevo na otop do našeho krbu – proto chvalme ji velikou chválou.
Peter náš domácí po několika čenglish pokusech pochopil, co po něm jako vlastně chceme a zapůjčil nám prastarou téměř šlapací vrtačku bez zpětného chodu + sadu vrtáků, rašpli. Nůž, metr, dacktape (páska s níž je slepena půlka Ameriky) a dvoudolarovou pilu vlastníme. Takto silně vybaven jsem se jal zhotovovat předmět, jenž na konci nadlidského (tedy mého) snažení můžeme ano přátelé téměř nazývat autopostelí. Různé zvukové projevy, jež se linuly z úst konstruktéra a zhotovitele v jedné a téže osobě jsou z hlediska mravního bohudík nepublikovatelné, lze snad jen říci, že byly hojné a jadrné.
Na závěr svého referátu bych chtěl poděkovat Kurdské škole pofiderní truhlařiny - jmenovitě mistru Ahmedu Bedřichu Velechovskému řečenému Bí (koho a proč bohužel propadlo dějinami neznámo kam), Peterovi za nářadí a nakonec, ale v neposlední řadě Ále za neskonalou trpělivost a přísun energetické stravy (chuti nevalné leč v množství dostatečném).
Tímto děkuji za pozornost a práci (zvláště rukodělné) zdar

6 komentářů:

  1. teda clovece Jirko, Ty jsi ale neuveritelne sikovnej! Jaks tuhle megakonstrukci dokazal v tech podminkach dat dohromady - klobouk dolu! Nechces k nam prijet nekdy neco opravit na chatu? ;-) Kazdopadne dooost dobry, tak at ten vynalez brzo vyuzijete pri nejakym zajimacim cestovani a pak nam o tom povypravite. Rohlikum zmar, teticka H.
    PS: vydedukovala jsem, zes mel narozky, tak opozdene vse nej! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Hoj,hoj lidičky.Jsem rád,že jsem se mohl po Vaší delší odmlce zase na chvíli "přenést"-díky Vašemu líčení zážitků i své obrazotvornosti- k Vám.Tento komentář vztahuji ke všem 4 Vašim novým zprávičkám a fotkám.
    Takže začnu zvoláním :"Ať žije prasečák",protože díky tomuto místu poskytujímu možnost spojení se světem věřím,že Vaše osobitě psaná a čtivá sdělení budou pravidelnější.I když jak znám sebe,tak po práci v kiwi sadu bych měl asi náladu jen na spaní.Stravovací návyky,hygiena,společenská konverzace by šly stranou a mám pocit,že i vzájemné vztahy by dostávaly na frak,protože na nějaké laškování bych měl myšlenky až v poslední řadě.No a na to,abych se vyčerpaný prací plazil ještě k prasečáku učinit zadost na informace nadrženým domácím čtenářům bych pomyšlení neměl vůbec.Proto klobouk dolů před Vámi oběma.
    Vážím si pochvaly,kterou "jezevec z Krkonoš" spolu s některými psavci od Vás obdržel i když jsem se o ní jako první nedozvěděl z Vašeho blogu.Jak víte z návštěvy u mne-nemám ve své jeskyni signál na mobil natož pak na internet,a tak jsem odsouzen čekat vždy na sobotní noc,kdy se dostanu v práci k PC.O udělení Vaší pochvaly jsem byl s neskrývanou závistí telefonicky informován mamičkou Blaničkou,která mi -Vám dobře známým jejím stylem-popisovala jak jsou s pí.Horákovou odkázány na vzájemné si přeposílání jim nesrozumitelnách Vašich SMS,umírají strachy o děti /30ti leté/ jež jejich lásku a bezpečí vyměnily za zelené chlupaté kiwi a slov díků se od nich nedočkaly.
    A jelikož vím,že tenhle můj příspěvek budou určitě číst,tak jim předem sděluji,že toto není myšleno ve zlém pouze s jemným,neškodným nádechem ironie,která je adekvátní mému postupujícímu věku i nadhledu,který mi umožňuje vidět věci jinak.
    A zase zpátky k Vám. Díky za rozšíření mé slovní zásoby-člověk nikdy neví,kdy se mu znalost podobných slang.výrazů může hodit.Taky jste ve mne oživili dávno zapadlé vzpomínky na vojnu,kde jsem také -psychicky i fyzicky-velice těžce nesl všudypřítomnou ZELENOU -včetně mozků těch,kteří mi buzerovali.Rozdíl byl snad jen v tom,že já tam nebyl dobrovolně.Dopady té Vaší "zelené"na Vaši psychiku jsou dočasné,neboť po návratu do vlasti je Ála brzo odplaví pivním mokem a Jirka....o toho strach nemám.
    Jinak jsem zvědavý na fotky z Vašich výprav,ale spíše těch,které budete směřovat později do té "pravé zeelandské přírody".Záběry z návštěvy parku -byť díky Vašim postavičkám milým-mne jinak nenadchly,protože chůze pouze po vyznačených chodnících,další tůůristé atd.to není pro mne.V Evropě i v Africe jsem vždy trpěl,když jsem nemohl jít kam jsem chtěl a byl svázán pravidly podobných přírodních "atrakcí".Ale vím,že Vy se taky -jak to bude trochu možné-vydáte do míst,kvůli kterým jste tam jeli a na ty fotky se těším už teď.Zejména pak na Álin "smysl pro detail".
    Jinak vězte,že dobře vím jaké to je být někde daleko od těch lidiček co jste měli rádi.Vídali jste je kdy jste chtěli a vše bylo samozřejmé.To,že jste spolu je sice výhoda,ale případný "stesk po domově" /pokud Vás nenavštěvuje nastřídačku/ je pak zase dvojnásobný. A když to přirovnám zase k té své vojně,tak jste koneckonců ve výhodě.Já se za těmi co jsem měl rád vrátit dřív nemohl,kdežto Vám stačí usoudit,že "už toho bylo dost" a za pár dnů jste doma.
    Budu končit nebo ze mne ještě uděláte "písmáka".Držte se a pamatujte,že nikdy není tak blbě,aby nemohlo být ještě hůř.
    Vzpomínám na Vás,držím palce a už teď se těším až mi zase po svém návratu přijedete na chvíli vytrhnout z mých meditací a samoty.
    Váš starý "jezevec z Krkonoš"

    OdpovědětVymazat
  3. Teda to sem netušila, že v Tobě má Alík takovýho kutila? Ta postýlka vypadá moc pěkně, no uvidíte při prvním zátěžovým testu, hahaha.
    A Jiříčku, děláš mi ohromnou radost, neboť si snad ještě o trochu víc fotogenický než JÁ, :o)
    Tak si užívejte dětičky a pěkně je tam pozdravujte. Joo a ten kopec kousek od Vás-vidíte ho z okna- se jmenuje Otanewainehuku (nebo velmi podobně) :o)
    Ferda

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky sadaříčci, děkuji za zprávy a foto, konečně máme jakouž takouž představu o růstu kiwi. Musím pochválit i starého jezevce jak se rozepsal.Posílám také delší příspěvek na net, tak snad ho dostanete.Pa mamča a Barča

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Kiwaci. Soudim dle poctu komentaru, ze uz vite hodne veci z domova a nesmutnite,ale nemuzete se divit, ze vam clovek nepise, kdyz mesic kontroluje blog a neustale kouka na vase auto z 18 zari.:-)Jsem rada, ze pracujete v krasnem miste, kde jsme stravili posledni 1,5mesice v balirne kiwi SATARA. Ian bude Ian Schulzie, ze? Jak uz nekdo vyse poznamenal, z Jirika se rodi modelka (perfektni pozy Alci na molu neni treba snad vice komentovat..:-),ale na vyrazu by to chtelo jeste zapracovat:-) Jinak samozrejme chvalim vyrobu postele, protoze fota mi opravdu vzala dech...kolipa beres v CR na hodinu remeslniku? No, prichazi vam tam sezona a teplicko, takze se mate na co tesit. Byli jste se uz podivat v tom parku mezi Te Puke a Taurangou (vypadek pameti mi neumoznuje sdelit vam jmeno,ale je to kousek za Te Puke, znaceno ceduli, levotocivy sjezd ze silnice u stanku s ovocem:-))? Z vrcholu je kraaasny vyhled na Mt. Manganui a cely pristav, Te Puke a vubec.Ja se po lonske ztracene zimnni sezone tesim na bezky a pasy jako mala,ale misto snehu jen zima a slunce, tak aspon jezdim na kole.Jinak prace a kultury dost a jako teticka jsem plne vytizena, pac Kulisku se kolem rodi cim dal vice,az me to tempo desi:-) Vy se tam mejte moc krasne a zustanete-li u frekvence psani z posledni doby, tak jen dobre:-)
    pa Vali

    OdpovědětVymazat
  6. A teĎ tak koukáám, že Peťan má novej obraz v našemvašem domečku! Sem si předtím ani nevšimla...Jooo a můžu Vám teda psát MMS nebo je nepřijímáte? To by mě tak jako zajímalo, hehe. Tož sa smějte a dobře se mažte :o)
    Ferďásek zmrzlý - už celý jeden den se teplota drží pod 7°Celsiovými, tak mrzneme...
    Jsme v očekávání prvního sněhu. Asi tak za měsíc...

    OdpovědětVymazat